Веб-портал Пенсійного фонду України — сервіс без черг та зайвих витрат

веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально з дотриманням вимог до захисту персональних даних. Після проходження відповідної процедури реєстрації, коло електронних послуг значно розширюється, надаються наступні можливості: отримання інформації про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески з системи персоніфікованого обліку починаючи з 2000 року (для тих громадян, які працюють чи працювали); отримання пенсійної інформації (для пенсіонерів); формування запитів на попередню підготовку документів; можливість подачі скарг; запис на прийом до фахівців Фонду; отримання інформації про стан розрахунків платників з Пенсійним фондом України (для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців).

Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена – проводиться така процедура тільки один раз. Для цього необхідно звернутися до відповідного територіального органу Пенсійного фонду. Громадяни звертаються до найближчого управління Фонду за місцем їх проживання. Юридичні особи (підприємства, установи, організації) до управління Фонду за місцем їх фактичної реєстрації.

При зверненні необхідно заповнити заяву (можна підготувати заяву вдома за формою, яка викладена на веб-порталі, або заповнити безпосередньо при зверненні до Фонду – при необхідності фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні). Працівники Фонду ідентифікують особу заявника (представника) шляхом перевірки пред’явлених документів та перевіряють повноту та відповідність вказаних у заяві персональних даних особи даним, що містяться у пред’явлених цією особою документах.

Звертаємо увагу, що також існує можливість подачі заяви на реєстрацію безпосередньо з порталу (без особистої явки до органу ПФУ) – тільки при наявності електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Ідентифікація користувачів може здійснюватися за допомогою електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). В повному обсязі всі можливості порталу доступні тим користувачам, які використовують для авторизації на порталі електронно-цифровий підпис або електронне пенсійне посвідчення, а саме: – подання звернень щодо перерахунку пенсії без безпосередньої явки до відділу ПФУ; – подання звернень щодо призначення пенсії без безпосередньої явки до відділу ПФУ; – перегляд електронної пенсійної справи. Як повідомив Контакт-центр Акредитованого центру сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби (0- 800-501-007), пенсіонери можуть безкоштовно отримати електронний цифровий підпис. Адреси, телефони а також розклад роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів ЕЦП можна побачити на інтернет-порталі АЦСК інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Для цього потрібно зайти на головну сторінку установи й вибрати віконце «Контакти». Також на згаданому порталі міститься перелік документів, необхідних для отримання електронного цифрового підпису.

Реєструйтесь на веб-порталі та отримуйте зручний доступ до електронних послуг без черг та зайвих витрат.

ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА

«Електронна трудова книжка» – ще один корисний сервіс Пенсійного фонду, який дає змогу громадянам дізнаватися детальну інформацію про свою трудову діяльність, а також про сплачені страхові внески.

Щоб передати скан-копії паперової трудової книжки до ПФУ для внесення даних до Реєстру Застрахованих осіб, Вам потрібно зайти на портал Пенсійного фонду України (https:portal.pfu.gov.ua) за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП) або авторизуватись на сайті вебпорталу за допомогою GovID-інтегрованої системи електронної ідентифікації.

Після натискання у правому верхньому куті поля «Вхід» оберіть спосіб входу (авторизуватись можна за допомогою ЕЦП або GovID).

Звичайні фізичні особи (працівники) мають обрати «Фізична особа», а роботодавці (як юридичні особи, так і ФОП) мають обрати «Юридична особа».

Після авторизації буде здійснено вхід до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг.

У розділі «Комунікації з ПФУ» оберіть сервіс «Надання скан-копій трудової книжки».

Перед внесенням скан-копій система видасть коротку інструкцію. Так, сканувати можна:

— або окрему кожну сторінку трудової книжки і зберегти у форматі JPG,

— або  відразу всі сторінки сформувати у один загальний файл у форматі PRF (розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб).

Після натискання кнопки  «Продовжити» Ви перейдете у розділ завантаження.

Потім необхідно натиснути кнопку «Додати файл» та обрати заздалегідь підготовлені скан-копії трудової книжки.

Не забудьте поставити «галочку» про те, що даєте згоду на обробку персональних даних у спеціальному полі.

Натискаєте «Відправити до ПФУ» і копія Вашої трудової книжки буде передана до ПФУ.

Увага! Скан-копії  необхідно робити всіх заповнених сторінок трудової книжки у хронологічному порядку, мають відображати всі реквізити документа та безпосередньо самі записи, мають бути чіткі та придатні для сприйняття їх змісту.

Оцифрування відомостей про трудову діяльність працівника на підставі сканованих копій документів здійснюватиме відповідальна особа ПФУ шляхом доповнення персональної облікової картки в Реєстрі застрахованих осіб інформацією, наявною в завантажених сканованих копіях документів.

«Е-пенсія» — признач пенсію в «один дотик»

Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії в «один дотик» через вебпортал електронних послуг Фонду.

Сервіс передбачає: подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів,завірені електроним підписом); після отримання рішення про призначення пенсії повідомлення про неохідність звернення до сервісного центру за отриманням посвідчення.

Сервіс призначення пенсії в «один дотик» є однією зі складових частин системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі («Е-ПЕНСІЯ»), що реалізується Пенсійним фондом України і включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організацію обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг. Впровадження такої системи спрощує взаємодію громадян з Пенсійним фондом України, дозволяє зменшити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг, не виходячи з дому.

Довідково: на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України працює низка сервісів для пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників.

Це зокрема: налаштування послуг безкоштовного СМС — інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи);

отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (Форма ОК-5),витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії);

отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціально внеску роботодавцем;

кабінет страхувальника, через який можна отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронну «Довідку про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.